search Created with Sketch.
Group 3 Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch.

 

 

Priser och betalning

I butiken anges priserna inkl. moms om du inte väljer annat. I Kassan specificeras all information inklusive moms samt momsen specificerad var för sig.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över (till exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms). Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt.

Betalningsvillkor finns angiven i kassan och specificeras per betalsätt
Fraktvillkor enligt valt fraktsätt i kassan

Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distansavtalslagen vid order i denna webbutik.

Garantier

Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning

Leveranser

Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara och land. Till exempel kan en specialbeställd vara ta längre tid att leverera än en som finns i lager i samband med beställningen. Normal leveranstid för tapeter är mellan fem dagar till tre veckor. 

I det fall att leveransen av varan dröjer från vad som avtalats eller från vad som skäligen kan antas utgöra normal leveranstid ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt. På så sätt kan vi snabbt och enkelt utreda vad som är orsaken till dröjsmålet. 

Vi använder oss av olika transportbolag för leverans till dig. Förseningar kan uppstå i deras leveranstider. Vi är inte ansvarigt för leveranstiden när paketet övergått till transportbolaget. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för outhämtade paket som returnerats till oss. Outhämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp.

Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du själv fraktkostnaden för det andra utskicket.

Tvister

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheten genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.