Ring oss! 08-5000 70 55 info@startabutik.se

Partners

Våra partners är utvalda företag som vi vet kan hjälpa dig att nå dina mål. Bolagen har ett samarbete med Startabutik och är i många fall integrerade med ditt butikssystem.

Klarna

Klarna är marknadsledande i Europa på faktura- och finansieringslösningar för distanshandeln. Genom att erbjuda enkla, trygga och innovativa betalningslösningar skapar Klarna värde för dig som säljer på distans.

Idag erbjuder Klarna följande tjänster; Klarna faktura, Klarna konto och Klarna mobil. Tjänster som erbjuds av fler än 12 000 butiker, och som genererat över 25 miljoner transaktioner. För att – ebutiken helt ska kunna koncentrera sig på det som är viktigt – att sälja mer och minska sina kostnader, tar Klarna både kredit- och bedrägeririsken samt ett helhetsgrepp om administrationen.

Klarna godkänner fler köp än någon annan leverantör. Då Klarna hanterat över 25 miljoner köp har man kunnat bygga upp en av Europas största transaktionsdatabaser för distanshandeln. Det innebär att Klarna sitter på ovärderlig information som tillåter att man baserar kreditbedömningar på mer än bara kreditupplysningar.

Klarnas främsta mål är att öka butikernas försäljning. Tack vare Klarnas snabbkassa där konsumenten enbart behöver uppge sina personuppgifter för att genomföra sitt köp, minskar man friktionen vid kassahanteringen. På så sätt minimeras antalet avhopp i kassan och möjliggör en effektivare, enklare och roligare köpupplevelse.

Klarna Faktura

Med Klarna faktura kan dina kunder handla enkelt genom att endast uppge minimalt med information och slippa långa registreringsprocesser. Dessutom får kunden hem varan först och betalar sen vilket gör det tryggt att handla. Enligt undersökningar från Sifo vill 46% av alla e-handlande konsumenter att fler butiker erbjuda tryggare och enklare betalsätt som faktura – något som skulle få dem, enligt dem själva, att handla på nätet.

Klarna Konto

Klarna konto ger dina kunder möjligheten att själva bestämma hur mycket av köpbeloppet som ska betalas varje månad. Dessutom samlar kunderna alla månadens köp på en faktura. För dig innebär Klarna konto en möjlighet som öppnar upp för fler köp och skapar köpstarkare kunder.

Varför Klarna?

Tar hela kredit- och bedrägeririsken

Vi står för kredit- och bedrägeririsken och garanterar att du alltid får betalt. På så sätt behöver du aldrig oroa dig för kunder som inte betalar, eller om köpet skulle visa sig vara ett bedrägeri.

Minimerar din administration

Vi tar hand om hela betalningsprocessen och all administration, från fakturagenerering till kundtjänst. På så sätt spar du tid med Klarna – värdefulla timmar som du kan lägga på att öka din försäljning.

Godkänner flest köp

Med över 25 miljoner transaktioner har vi byggt upp en av Europas största transaktionsdatabaser för näthandel. Det betyder att vi har ovärderlig information som tillåter oss att godkänna fler köp än någon annan leverantör.

Ökar din konvertering

Med Klarna handlar dina kunder enkelt med sådan information som de kan utantill. På så sätt skapar vi en snabbare och enklare betalningsprocess som minskar avhoppen i kassan.

Starkt varumärke

Våra tjänster står för trygghet och enkelhet – något som gjort Klarna till ett starkt varumärke. Idag känner majoriteten av svenska e-handlare till Klarna och associerar varumärket med trygg e-handel.

E-avtalet

E-avtalet är en webbtjänst i molnet så att du som e-handlare snabbt och enkelt ska kunna skapa anpassade köpvillkor för din nätbutik. E-avtalet förenkla det svåra, du som e-handlare kan skapa köpevillkor genom att svara på frågor i en guide på e-avtalet.se. När du gått igenom guiden skapas automatiskt ett köpvillkor som är anpassat efter din verksamhet, behov och preferenser. Köpvillkoren är kvalitetssäkrade och anpassade för att möta krav i tvingande lagstiftning, branschvillkor samt ledande e-handelscertifieringar.

E-avtalet bygger på en ny modern logik, inga förkunskaper i juridik krävs av dig som e-handlare, bara kunskap om den egna verksamheten. E-avtalet är dessutom ett kostnadseffektivt alternativ e-handlaren som genom versionshantering och centrala uppdateringar bidrar till en effektivisering och standardisering i branschen. Tjänsten ger e-handlaren en djupare insikt i centrala avtalsfrågor, genom att använda E-avtalets kvalitetsprövade köpvillkor ökar även tydligheten i kommunikationen mellan e-handlare och kund. Via integration mellan e-avtalet.se och e-handelssystem kan varje order i webbutiken taggas automatiskt mot en avtalsversion, det ger bättre spårbarhet mot varje order och kund.

Partners

Kontakta mig!

Ditt meddelande har skickats
Fyll i samtliga fält